Hoe kunnen we je helpen?
Veelgestelde vragen (FAQ)
Bestellen & bezorgen
Wat is jullie levertijd?
Voor 10.00 uur besteld, is dezelfde dag nog in huis (m.u.v. zondag)!
Voor 23.59 uur besteld is de volgende werkdag in huis.
Jouw pakket wordt van maandag tot en met zaterdag bezorgd op het gewenste adres. Je ontvangt een e-mail zodra de bestelling is verzonden, met het trackingnummer in deze mail kun je het pakket dan volgen.
Gratis
Bij een besteding van meer dan €75,- betaal je geen verzendkosten! Wij betalen de bezorgkosten voor je! De bezorger doet één bezorgpoging. Als je niet thuis bent ontvang je een briefje in de brievenbus.
Standaard
Onder de €75,- kost verzending €4,95,-. De bezorger doet een bezorgpoging. Als je niet thuis bent ontvang je een briefje in de brievenbus.
Wat is de status van mijn bestelling?
We sturen je een e-mail met de Track & Trace informatie.
Wat leuk dat je een bestelling bij ons hebt geplaatst! Als we jouw bestelling hebben verzonden krijg je van ons een e-mail met daarin de Track & Trace informatie. Hiermee kan je jouw pakket volgen.
Als je een account hebt aangemaakt kan je ook daar gemakkelijk de status van jouw bestelling inzien. Log hiervoor in bij ons op de website, je komt automatisch op het beginscherm met daar jouw 'Besteloverzicht'. Je kunt jouw bestelling aanklikken en de status bekijken!
Heb je geen account of is de status niet duidelijk? Dan helpen wij jou graag. We staan voor jou klaar!
Wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn bestelling?
Direct na aankoop sturen wij een e-mail met daarin de bevestiging van jouw bestelling.
JeeeeJ je hebt een bestelling gedaan bij ons! Wat leuk! Als de betaling is afgerond sturen wij een e-mail met daarin de bevestiging van jouw bestelling. Het kan een paar minuten duren voordat je deze e-mail in je inbox ziet verschijnen. Ontvang je geen e-mail? Kan het zijn dat onze bevestiging in jouw Ongewenste E-mail of Spam-map is terechtgekomen? Je kunt de status van jouw bestelling ook terugvinden in 'Mijn account' als je inlogt op onze website.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Helaas kan dit niet als de order in behandeling is genomen en hoogstwaarschijnlijk al is verzonden.
Je kunt de order alleen telefonisch annuleren (mits deze nog niet is verwerkt) en dan een nieuwe bestelling plaatsen. Items wijzigen of toevoegen is helaas niet mogelijk. Bij elke nieuwe order wordt namelijk een nieuw betaalverzoek vanuit het systeem aangemaakt wat direct is gekoppeld met de verzending. Anders betaal je meerdere keren verzendkosten, en dat is natuurlijk hartstikke zonde. Hierdoor is het alleen mogelijk je order te annuleren om vervolgens weer een nieuwe order te plaatsen.
Ik heb geen track and trace code ontvangen. Wat nu?
Vaak is er een perongeluk een verkeerd mail-adres ingevoerd. Soms komt de e-mail in de 'ongewenst' map.
Wat vervelend dat je geen track and trace code hebt ontvangen! De mail kan soms helaas in de spam map of ongewenste map van jouw mail belanden. Staat het mailtje ook niet in de ongewenste map? Dan helpen wij jou graag persoonlijk verder. Het kan ook voorkomen dat je e-mailadres niet goed is ingevuld, waardoor je geen update-mails ontvangt. We staan voor jou klaar! Stuur een mailtje naar service@optymism.nl en wij helpen je zo snel mogelijk verder.
Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen vanaf €75,- worden gratis verzonden, onder de €75,- kost verzending €4,95.
Standaard
Onder de €75,- kost verzending €4,95. De bezorger doet één bezorgpoging. Als je niet thuis bent ontvang je een briefje in de brievenbus.
Gratis
Bij een besteding van meer dan €75,- betaal je geen verzendkosten! Wij betalen de bezorgkosten voor je! De bezorger doet één bezorgpoging. Als je niet thuis bent ontvang je een briefje in de brievenbus.
Waarom moet ik bezorgkosten betalen?
Om het pakketje bij jou thuis te laten bezorgen hebben wij een aantal dingen geregeld voor je!
Wij hebben een pakketdienst ingehuurd die jouw bestelde pakketje komt ophalen bij ons. Wanneer zij het pakketje op hebben gehaald, brengen zij deze naar het sorteercentrum. Waarna jouw pakketje wordt gesorteerd en gebracht naar jouw provincie om vervolgens op jouw huisadres aan te komen. De pakketdienst rekent hier kosten voor die een stuk hoger liggen dan het bedrag dat wij daarvoor hanteren. Wij rekenen verzendkosten voor een bedrag voor onder de €75,- maar zijn wel zo eerlijk om deze kosten met je te delen zodat je minder verzendkosten hoeft te betalen.
Ruilen & retourneren
Retourvoorwaarden
Lees hier enkele belangrijke retourvoorwaarden!
- Orginele, ongewassen en ongedragen staat.
- Na het wassen van items vervalt de garantie.
- Verstuur het artikel in de originele verpakking retour.
- Geen garantie op studs, glitters, steentjes en pailletten.
- Kleding met foundation vlekken worden niet geaccepteerd.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor een nette aankomst van de retour.
- Sieraden, geopende/gebruikte beautyproducten, lingerie, badkleding en mondkapjes kunnen wij niet retourneren i.v.m. hygiëne.
Bekijk ons volledige retourbeleid op onze ''Ruilen & Retourneren Pagina''.
Hoe retourneer ik een pakket van Optymism?
Dit zijn de stappen om een artikel van ons retour te sturen.
Stap 1
Zorg dat je het e-mailadres waarmee je jouw bestelling hebt geplaatst + het ordernummer bij de hand hebt
Stap 2
Navigeer naar onze Retourpagina
Stap 3
Volg de instructies in de portal.
Stap 4
Verpak de retour in de originele verpakking en plak het retour label over het originele verzendlabel van Optymism en geef het pakket af bij het dichtstbijzijnde DHL of UPS punt.
Bij een afhaalopdracht neemt de chauffeur een retourlabel mee, zorg dat de chauffeur het label ook over het originele label heen plak.
Bekijk ons volledige retourbeleid op onze ''Ruilen & Retourneren Pagina''.
Waar vind ik het retourformulier?
Deze vindt je op onze website of als je inlogt in jouw account.
Gezien wij bij Optymism erg om onze omgeving en moeder natuur geven, voegen wij geen retourlabels bij de bestellingen. Hiermee houden wij zo veel mogelijk onnodige papierverspilling tegen. Je vindt het retourformulier bij ons op de website of als je inlogt in jouw account.
Wat is het retouradres van Optymism?
Je mag jouw pakketje sturen naar onze samenwerkingspartner:
Rimco Fulfillment
Fluorietweg 14B
1812 RR
Alkmaar
Wat is de retour termijn?
De retourtermijn is maximaal 21 dagen.
Bij Optymism heb je drie weken de tijd om te bepalen of je een product wil houden. Zelfs voor de twijfelaars onder ons denken wij dat dit meer dan voldoende tijd zou moeten zijn!
Coronatip:
Mocht je vanwege het Corona-virus of een thuis-quarantaine het artikel niet op tijd kunnen terugsturen, en kan iemand anders dit ook niet voor je doen, licht ons dan a.u.b. in tijdens deze periode en binnen de geldige retourtermijn. Dan zijn wij vooraf op de hoogte en hebben wij hier uiteraard begrip voor.
Kan ik artikelen met korting retourneren?
Jazeker, je kan artikelen met korting gewoon retourneren.
Zodra wij het pakket hebben ontvangen in ons magazijn storten wij het aankoopbedrag terug.
Ik heb 2 verschillende bestellingen. Mag ik deze samen retourneren?
Goede vraag, wij houden ook van efficiency!
Dat is geen probleem, zorg ervoor dat er voor iedere bestelling 1 pakbon/retourformulier in het pakket zit. Dus bij 2 bestellingen, 2 retourformulieren.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Hoe kom ik aan het juiste artikel?
Oops, er is iets misgegaan bij het inpakken. Dit lossen we graag voor jou op!
Als je zou willen kun je het verkeerde artikel kosteloos aan ons terugsturen met behulp van het retourformulier.
Hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug na retournering?
Je krijgt het aankoopbedrag terug op dezelfde manier als dat je hebt betaald.
Binnen 10 dagen nadat wij het pakketje hebben ontvangen in ons magazijn krijg je van ons het aankoopbedrag terug. We storten dit terug naar de bankrekening waarmee je de betaling in eerste instantie hebt voltooid.
Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Binnen 10 dagen nadat wij het pakket hebben ontvangen storten we je geld terug.
Binnen 10 dagen nadat wij het pakketje hebben ontvangen in ons magazijn en voor de zekerheid een kleine controle hebben gedaan krijg je van ons het aankoopbedrag direct terug!
Collectie & voorraad
Kan de klantenservice de voorraad van artikelen zien?
Yes, zeker! Gelukkig hebben we hulp van de technologie, die weet namelijk sneller dan wij wanneer een item niet meer op voorraad is!
Onze webshop is zo ingericht dat wanneer een item op de website nog te bestellen is, deze gewoon nog op voorraad is!
We hebben veel tijd en moeite gestoken in de automatisering van onze processen zodat dit vanzelf wordt ge-update na iedere bestelling, dus zo lang je een item nog in je winkelwagentje kunt toevoegen, is 'ie van jou ;-)
Mijn artikel is uitverkocht, wanneer komt deze weer op voorraad?
Dit kunnen we jammer genoeg niet altijd inschatten. Dit is o.a. afhankelijk van de beschikbaarheid bij onze leveranciers.
Maar on the bright side: we hebben een wachtlijst!
Bij uitverkochte producten verschijnt er automatisch een veldje waar je je e-mail adres kunt achterlaten. Wij brengen je dan automatisch via mail op de hoogte als het item weer op voorraad is!
Kan ik artikelen reserveren?
Helaas kunnen we geen artikelen reserveren. Zo lang de voorraad strekt!
Helaas is het niet mogelijk om artikelen te reserveren bij ons. Hoe graag we dit ook zouden willen aanbieden! Wees er daarom lekker snel bij en houd onze collectie goed in de gaten.
De oplagen van de leveranciers zijn beperkt, gezien ''de snelle fashion'' van tegenwoordig, waardoor het kan voorkomen dat je favoriete artikel nét is uitverkocht. In dit geval kan je je aanmelden voor onze waitlist!
Bij uitverkochte artikelen verschijnt er een veld om je e-mail adres in te vullen. Als je deze achterlaat, brengen we je direct op de hoogte als het item weer op voorraad is!
Betalen
Kunnen jullie mij een factuur met BTW versturen?
Jazeker! Sterker nog, je bestelbevestiging is tegelijkertijd ook de BTW-factuur.
Als je bijvoorbeeld zakelijk coole items wilt kopen (snappen wij!), kan je tijdens het bestellen gewoon je bedrijfsnaam invullen.
Mocht je verder nog specifieke wensen hebben, denken wij natuurlijk graag met je mee als ondernemers onder elkaar!
Welke betaalmethoden accepteert Optymism?
Momenteel accepteren wij de volgende betaalmethoden:
- Nederland: iDEAL
- België: Bancontact, Belfius, KBC/CBC
We hopen in de toekomst meer betaalmethoden aan dit rijtje toe te kunnen voegen om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.
Garantie & reparatie
Mijn artikel vertoont gebreken. Wat kan ik doen?
Dat is vervelend en natuurlijk niet de bedoeling!
We helpen je graag verder, stuur een mail naar service@optymism.nl en dan komen we samen tot de beste oplossing!
Influencers
Kan ik met jullie samenwerken?
Wat leuk dat je aan een samenwerking denkt!
Wij staan altijd open voor leuke samenwerkingen. Het fijnst is om hier gewoon even contact met elkaar over te hebben! Stel je even voor in een berichtje naar service@optymism.nl o.v.v. INFLUENCERS en we nemen z.s.m. contact met je op!
Contact
Hoe kan ik Optymism het beste bereiken?
E-mail
Via service@optymism.nl kun je ons altijd bereiken, wij doen ons best om jouw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.
Om jouw vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden hebben we graag contact via de e-mail. In de mail hebben we alle informatie die we nodig hebben op een rijtje en kunnen we dit goed doornemen om je zo goed mogelijk te helpen.
Telefonisch
Heb je een (dringende) vraag over een bestelling of product, dan kun je ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:30 tot 17:30 op telefoonnummer 085-4012463.
Instagram
Wij doen onze best de inbox berichten op Insta binnen een paar uur tot maximaal een werkdag te beantwoorden. Voor vragen over orders/betalingen/terugbetalingen adviseren wij je om ons te mailen naar service@optymism.nl, zodat we alle informatie van jouw bestelling er makkelijker bij kunnen pakken.
Wellicht kun je in de tussentijd het antwoord op je vraag hier vinden.